Her er døra på gløtt, vinduet åpent, høyt under taket og et stort hjerterom... eller ? ... ✚♣♥

søndag 27. februar 2011

Når enden er go' er allting godt

.
En historie om hvordan briller som ikke var på salg, likevel ble på salg for meg....


For ikke så lenge siden ville jeg ha nye briller  og fant ut at anledningen bød seg på januarsalget. Store overskrifter i annonsene gapte mot meg fra avissidene. Alle brilleinnfatninger i butikken til halv pris! Til og med på sms fikk jeg tilbudet.
Da jeg kom til Interoptik, stemte ikke annonsen. Brillene jeg ville ha, var ikke på salg. Neivel, da fikk jeg se meg om etter briller andre steder....

Et par dager etter dumpet det ned et kort i postkassa fra Interoptik adressert til meg: Absolutt alle brilleinnfatninger til halv pris! Nå har de ombestemt seg, tenkte jeg, og jeg ned igjen med kortet i ermet. Nei, brilleinnfatningene jeg ville ha, var ikke på salg! Det står her absolutt alle, svarte jeg. Det er ikke vi som har skrevet det, svarte to av betjeningen. Jeg ble så målløs at jeg bare sa: Fjern den kofferten med brilleinnfatningene som ikke er på salg!



 



Jeg gikk rett hjem og skrev et klagebrev til butikken, Interoptik sentralt og forbrukerkontoret. Maken til kundebehandling ....tenkte jeg der jeg hamra på tastene....


Hei!

I går fikk jeg i posten et tilbudskort adressert til min bopel der det står at jeg får 50% rabatt på absolutt alle innfatninger hos ïteroptik S. Gangestad Torvbyen.
I dag har jeg vært i butikken, men fikk beskjed om at den innfatningen jeg ønsker, ikke er på tilbud. Da jeg presenterte nevnte kort for betjeningen, fikk jeg til svar at det ikke er de som har skrevet teksten. Det er ikke interessant i dette tilfelle.
Varer som ikke er på tilbud, skal heller ikke være utstilt i butikken. Dette er villedende reklame og feil markedsføring som skal innrapporteres til Forbrukerrådet.
Før het det at kunden har alltid rett- og det gjelder fortsatt. Et godt kundeforhold og god service er helt avgjørende for en bedrifts rennomé og dermed eksistens i dagens næringsliv.


Svaret lot ikke vente på seg. Dagen etter ringte mobilen mens jeg underviste. Beskjeden jeg fikk, var at jeg kunne komme ned i buitikken og velge ut akkurat den innfatningen jeg ville - til halv pris! Fire ganger tror jeg sjefen beklaga.
Beklagelsene fortsatte i butikken. Så mange ganger at jeg måtte si det var nok! Og takk og pris, brillene kledde meg, syntes både optikeren og jeg. Det ble handel, og alle tjente på den, for brillene  kom på ti tusen kroner totalt. Det var bare brilleinnfatningen som var til halv pris. Til underretning: kofferten med brilleinfatningene var fjerna fra utstillingen og brakt inn på et bakrom.
Gla' og fornøyd henta jeg brillene uka etter. Hjemme oppdaga jeg et smeltemerke ved venstre neserot. Oi, her var det blitt merke av tanga under tilpassinga. Jeg ville ikke ha nye briller med hakk til ti tusen kroner. Ny telefon. Brillene tilbake. Ny innfatning. Ikke noe problem!
Uka etter tok jeg turen nok en gang til Interoptik, blid og fornøyd! Nå sitter jeg her med feilfrie briller og tenker på at alt er snudd på hodet. Fra å være en lite kundevennlig butikk til å være en imøtekommende og hyggelig butikk. Mye avhenger av menneskene du møter og at du ikke gir deg når du vet du har rett!

1 kommentar:

  1. Synsam butikkene er preget av et stort utvalg av brilleinnfatninger, brilleglass, kontaktlinser og solbriller. Man vil finne alt innen synshjelpemidler, gode garantiordninger og ikke minst også en sterk faglig kompetanse. Synsam skal være den ledende aktøren innen utvalg av design- og merkevarer for optiker markedet.

    SvarSlett

Har du også en menig?